Nagyon egyszerűen megfogalmazva, azt mondhatjuk, hogy a diákok akkor tanulnak, ha „keményen” gondolkodnak (Husbands 2014), tehát amikor különböző gondolkodási forrásokat és módokat alkalmaznak, amelyek egyrészt a kognitív gondolkodásnak (mint az érvelésnek és a memóriának) a részesei, másrészt a szociális-érzelmi területeknek is (sok esetben ezeket nem-kognitív készségeknek nevezzük).
Ahogy a tanulás során fejlesztjük a tudásunkat, a készségeinket, beleértve a megértés készségét; szintén átalakítjuk az attitűdünket, a viselkedésünket, amelyek nagymértékben befolyásolják a kognitív készségek alkalmazását is. Mindezek által így felruházzuk a diákokat olyan alapvető tudásforrással és tendenciával, amelyek által a kompetencia összes területén sikeresek lesznek.
Számos nem-kognitív készség létezik:
Személyiségjegyek, mint például:
- önkontroll,
- változáshoz való alkalmazkodókészség,
- nyitottság az új dolgok iránt,
- empátia,
- tolerancia a különböző vélemények elfogadására
Ezek a készségek az alábbiakban játszanak fontos szerepet:
- Előre jelzik, hogy a jövőben milyen területen lesz sikeres egy diák, mely területen érdemes továbbfejlődnie – ezek a készségek sokkal jobb mutatók, mint a kognitív mérések eredményei
- Pozitívan és nagy hatással vannak az tanulási folyamatra, a sikeres tanulásra
- Segítenek az élet összes területén egy jobb jövő elérésében
- Elsajátítható és erre már léteznek megfelelő módszerek
A cambridge-i oktatási program, akárcsak a mi AIS oktatásunk és módszereink teljes mértékben elősegítik a szélesebb értelemben vett készségek, illetve személyiségjegyek fejlesztését. Meg kell még jegyeznünk, hogy ezeket a képességeket és készségeket keresik – már most – a munkáltatók, illetve az egyetemek a jelentkező diákok sorában.
Developing the Cambridge Learner Attributes, Cambridge Assessment International Education https://www.cambridgeinternational.org